Efektywne sposoby na lepszy sen

Według najnowszych badań, prawie 30% Polaków narzeka na jakość swojego snu. Spore grono boryka się z tzw. bezsennością i ma problemy z zasypianiem. Duża liczba osób skarży się również na to, że ich sen jest płytki.

Problemy ze snem mają ogromny wpływ na jakość i komfort funkcjonowania danej jednostki. Powodują silne bóle głowy, problemy z koncentracją, ograniczają zdolności intelektualne. Co zrobić, aby się ich pozbyć? Poznaj pięć sposobów na lepszy sen.

Zdrowa, pełnowartościowa dieta
Odżywianie ma wpływ na niemal każdą sferę naszego życia. Dlatego też, kluczowym jest aby zadbać o to, by dieta była zdrowa, pełnowartościowa i zbilansowana. Bardzo ważne jest również to, aby ostatni posiłek był konsumowany najpóźniej na dwie-trzy godziny przed snem.

Regularna aktywność fizyczna
Zdrowie organizmu kształtowane jest przez szereg czynników. Jednym z nich jest regularna aktywność fizyczna, która ma ogromny wpływ na funkcjonowanie całego organizmu, w tym także sen. Warto codziennie ćwiczyć na świeżym powietrzu, co pozwoli dotlenić organizm.

Przygotowana sypialnia
Odpowiednio zaciemniona i wyciszona sypialnia, bez bodźców zewnętrznych. To jeden z kluczowych elementów, które pozwolą Ci szybko zapaść w głęboki sen. Spanie przy włączonym telewizorze, czy radiu – sprawia, że nasz sen jest płytki i niedostatecznie regenerujący.

Relaks
Niezwykle ważnym elementem jest relaks. W momencie kiedy poddamy swój umysł i emocje odpowiedniemu relaksowi (tzw. fitness emocji, uczuć i umysłu), to pozwoli nam szybciej zasnąć. W przeciwnym wypadku może dojść do sytuacji, że zostaniemy przytłoczeni własnymi myślami.

Komfortowe łoże
Wygoda snu jest niezwykle istotna. Poza tym, że niezbędnym jest przygotowanie sypialni – należy także przygotować łóżko. Wygodny, średnio-twardy materac i dostosowana poduszka stanowi jeden z kluczy głębokiego, relaksującego snu.

Dodaj komentarz