Zdrowy styl odżywiania

Prowadzenie zdrowego stylu życia staje się coraz powszechniejsze. Społeczeństwo jest coraz bardziej świadome konsekwencji braku aktywności fizycznej, czy złego odżywiania. Nic zatem dziwnego w tym, że „moda” na zdrowy tryb życia, dosięga szersze grono.

Zdrowy styl odżywiania

Jednym z kluczowych elementów zdrowego trybu życia, jest odżywianie. Stosowanie zdrowej, pełnowartościowej diety jest bardzo ważne i pozwala nie tylko poprawić ogólną kondycję organizmu, ale także usprawnić oraz wspomóc wiele funkcji narządów wewnętrznych. Poniżej przedstawiamy pięć kluczowych zasad zdrowego stylu odżywiania.

  1. Liczba posiłków w diecie: minimum pięć

    Schemat „śniadanie-obiad-kolacja” musi odejść w niepamięć. Trzy posiłki w ciągu doby to zdecydowanie za mało. Doprowadza do objadania się i zalegania materiału zapasowego. Zdecydowanie zdrowszym jest jedzenie mniejszych porcji, w krótszych odstępach czasu. Dietetycy sugerują jeść 5-7 posiłków w ciągu doby.

  2. Stałe pory przyjmowania posiłków

    Aby system trawienny mógł dopasować swoją pracę, musi zadbać o regularne pory posiłków. Dzięki temu, układ pokarmowy będzie mógł w należyty sposób gospodarować dostarczanym materiałem. Należy mieć na uwadze, że dostosowywanie do częstotliwości i regularności posiłków zająć może nawet kilka tygodni.

  3. Pochodzenie produktów

    Przyzwyczailiśmy się do korzystania z supermarketów do tego stopnia, że nie zaglądamy na bazary i targowiska. A szkoda! W końcu, u lokalnych sprzedawców można liczyć na zdecydowanie zdrowsze produkty – naturalne, niemodyfikowane genetycznie.

  4. Pierwszy posiłek

    Śniadanie uznawane jest za absolutnie najważniejszy posiłek w ciągu doby. Tak naprawdę – trudno się z tym nie zgodzić. To właśnie wtedy powinniśmy dostarczyć materiału energetycznego na pierwszą część dnia, kolejne posiłki mają stanowić tylko uzupełnienie materiału. Pierwszy posiłek powinien być konsumowany nie później niż jedną godzinę po przebudzeniu.

  5. Ostatni posiłek

    Kolacja to posiłek, który powinien być serwowany o stałej porze, ale nie później niż dwie godziny przed snem. Co więcej – danie powinno być wolne od materiału energetycznego (węglowodanów).

Dodaj komentarz