Skuteczne ćwiczenia na płaski brzuch

Mało która kobieta nie marzy o posiadaniu płaskiego brzucha. Wszak, zgrabna sylwetka to jeden z największych atutów urody. Nie dziwi zatem fakt, iż tak wiele kobiet za cel ćwiczeń stawia sobie wyrzeźbienie płaskiego brzucha.

Jak schudnąć, czyli o podstawach odchudzania

Podczas procesów odchudzania ludzie popełniają mnóstwo różnych błędów, które obniżają efektywność spalania tkanki tłuszczowej. Odchudzając się, należy przede wszystkim zadbać o: dietę oraz trening. To dwa, absolutnie kluczowe elementy.

Dieta odchudzająca ma na zadaniu obniżyć bilans wartości odżywczych, który dostarczamy. Z kolei podczas treningu dochodzi do procesów spalania odłożonej wcześniej tkanki tłuszczowej.

Skuteczne ćwiczenia na płaski brzuch

Mając świadomość znaczenia diety oraz ćwiczeń odchudzających, możemy przejsć do sedna dzisiejszej publikacji, czyli zestawu treningowego na płaski brzuch.

Przede wszystkim, należy pamiętać o tym by trening był oparty na ćwiczeniach, które spalają tkankę tłuszczową. Najlepiej w tej roli sprawdzą się ćwiczenia tlenowe (aerobowe), takie jak: bieganie, jazda na rowerze, pływanie.

Ale, ja chcę schudnąć tylko z brzucha…

Taki argument bardzo często pada, kiedy zaleca się wykonywać ćwiczenia angażujące większą ilość grup mięśniowych. Otóż, aby doszło do spalania tkanki tłuszczowej niezbędne jest wygenerowanie takiego zapotrzebowania energetycznego, aby organizm zmuszony był do korzystania z materiałów zapasowych, tudzież tłuszczu.

Warto przy tym zauważyć, że trening aerobowy powinien charakteryzować się:

  1. Obciążeniem treningowym wynoszącym ok 65% tętna maksymalnego.
  2. Czasem trwania nie krótszym niż 40 minut.
  3. Trening musi angażować wiele grup mięśniowych.

Przy okazji pragniemy zauważyć, że realizacja takich ćwiczeń jak brzuszki, nożyce czy zestawy treningowe ABS, A6W jest jak najbardziej wskazana. Jednakże należy mieć świadomość, że podczas tego typu treningu kształtujemy mięśnie, a nie spalamy zalegającej tkanki tłuszczowej.

Dodaj komentarz