Schudnij z głową, czyli o motywacji do odchudzania

Czy zastanawiałaś się kiedykolwiek co stanowi przyczynę Twoich niepowodzeń, jeśli chodzi o próby schudnięcia? W ponad 90% przypadków odpowiada za to nasza psychika, a konkretniej gotowość do podjęcia działania, czyli innymi słowy – motywacja.

Motywacja – klucz do sukcesu?

Musisz posiadać motywację, by podejmować jakiekolwiek działania. W przypadku odchudzania jest to aspekt apsolutnie kluczowy.

Osoby, które rezygnują z odchudzania zwykle znajdują różnego rodzaju wymówki. Wszystko jednak sprowadza się do braku gotowości, do podejmowania działania. Czy można temu zaradzić? Co zrobić by motywacja zawsze była naładowana na 100%!?

Jak dbać o motywację do odchudzania?

Przede wszystkim w pierwszej kolejności należy ustalić cel. Musi on być klarowny i precyzyjny. Kartkę wraz ze spisanym postanowieniem należy umieścić w dobrze widocznym miejscu – na tablicy korkowej, drzwiach lub lodówce.

Kolejnym krokiem jest założenie dziennika odchudzania. W tym celu będziesz potrzebować notes w którym w przeddzień będziesz ustalać harmonogram dietetyczny i treningowy. Każdego dnia będziesz notować postępy. Ustalisz również to jak często dokonywać będziesz pomiarów (wagowych). Sugerujemy robić to nie częściej niż 1-2 razy w miesiącu.

Wypełniając zadania nie możesz orientować się na rezultat. Twoim celem ma być wykonanie danej czynności, a nie jej efekty. Podchodząc „zadaniowo”, a nie „wynikowo” eliminujemy efekt demotywacji wywołanej przez nieudane, nieefektywne próby.

Ostatnim krokiem jest zapewnienie stosownych nagród za wykonywanie poszczególnych zadań. Ustal, co i kiedy możesz zdobyć za wypełnienie harmonogramu, by dodatkowo potęgować motywację.

W wielu przypadkach motywacyjnie działa również rywalizacja. W tym celu zaleca się realizowanie treningu i diety we dwójkę (np. Z bliską osobą, przyjaciółką). To nie ma być walka o to, kto jest lepszy ale swojego rodzaju współzawodnictwo. Efekty bliskich motywują szczególnie.

Dodaj komentarz