Redukcja 5kg w ciągu miesiąca

Odchudzanie stanowi temat, którego popularność cały czas szybuje ku górze. Wynika to oczywiście z faktu, iż nieprzerwanie od kilkudziesięciu lat rośnie liczba osób borykających się z nadwagą. Na dzień dzisiejszy, szacuje się, że problemy ze zbyt dużym poziomem tkanki tłuszczowej w organizmie może mieć nawet 50% cywilizowanej społeczności.

Jak zredukować 5kg w ciągu miesiąca?
Cel odchudzania w postaci redukcji pięciu kilogramów na miesiąc jest celem realnym, choć niezwykle trudnym do osiągnięcia. To wynik, który zrealizować można tylko i wyłącznie przy maksymalnym zaangażowaniu w trening i dietę. Ponadto, niezbędna jest również odpowiednia suplementacja.

Poprzez dietę odchudzającą rozumiemy jadłospis, którego bilans wartości odżywczych został obniżony. Dieta tego typu powinna być regularna i składać się z minimum 5-6 posiłków na dobę. Ich konsumpcja powinna następować o stałych porach, najlepiej w równych odstępach czasu.

Jadłospis odchudzający nie powinien mieć charakteru głodówkowego. Wręcz przeciwnie – dieta musi być zdrowa i pełnowartościowa. Tylko w ten sposób można osiągnąć trwałe rezultaty.

Z kolei jeśli chodzi o trening, to ten powinien być realizowany przy odpowiednich założeniach dotyczących intensywności oraz objętości. Sama forma treningowa nie ma większego znaczenia, pod warunkiem, że nosi znamiona ogólnorozwojowe.

Intensywność treningu redukcyjnego powinna oscylować w granicach 65-85% tętna maksymalnego. Dla przykładu, takie tętno osiągniemy jeżdżąc na rowerze w tempie około 3:30min na kilometr lub biegając w tempie około 6:00min na kilometr.

Objętość treningu na odchudzanie powinna równać się około 200 minutom tygodniowo. Przy czym należy pamiętać, że pojedyncza sesja treningowa nie może być krótsza aniżeli 40-50 minut. Wynika to z faktu, iż organizm pozyskuje energię z tkanki tłuszczowej dopiero po kilkudziesięciu minutach. Dopiero po tym czasie rozpoczyna się efektywne i faktyczne spalanie tłuszczu.

Dodaj komentarz