Co zrobić aby szybko i efektywnie schudnąć?

Odchudzanie to temat o którym napisano już nie jedną książkę. Czy słusznie? W naszej ocenie – niekoniecznie. Wszak, to proces, który powinien być banalnie prosty. Niestety wielu „ekspertów” robi z tego magię. Prawda jest jednak bolesna – nie ma innej drogi do zgrabnej sylwetki niż wymagająca dieta i ciężki trening.

Wymagająca dieta, czyli…

Jadłospis osoby odchudzającej się pod żadnym pozorem nie powinien mieć głodówkowego charakteru. Takie rozwiązanie jest niezdrowe i stanowi niemal gwarancję efektu jojo (powrót do normalnej wagi po zakończeniu „głodowania”).

Dieta powinna być:

  1. Pełnowartościowa
  2. Zbilansowana
  3. Zdrowa

W przypadku niewielkiej nadwagi, wystarczy, że lekko zmodyfikujesz nawyki żywieniowe i zastosujesz się do poniższych zasad:

  1. Mniej ale częściej

Liczba posiłków w diecie powinna być równa 5-6.

  1. Minimum 3 litry wody dziennie

Woda ułatwia trawienie.

  1. Pierwszy posiłek najbardziej obfity

Śniadanie musi być najbardziej obfite. Jego konsumpcja powinna następować maksymalnie do 1 godziny po przebudzeniu.

  1. Białkowa kolacja

Ostatni posiłek powinien być wolny od węglowodanów. Spożywać go należy do około 3 godzin przed snem (nie później!).

Ciężki trening, czyli..

Trening na odchudzanie powinien być wymagający. Jego intensywność może osiągać nawet 85% tętna maksymalnego.

Niezwykle ważnym jest zastosowanie progresji – zmiany obciążenia treningowego (podwyższenia) wraz z każdym kolejnym treningiem. Wszak, dzięki temu organizm będzie na nowo stymulowany. W przeciwnym wypadku może dojść do przyzwyczajenia się i braku większych efektów.

Liczba sesji treningowych i ich objętość jest kwestią indywidualną, uwarunkowaną możliwościami – zarówno czasowymi, jak i fizycznymi. Zaleca się jednak, aby łączny czas treningu (jednej sesji) był nie krótszy niż 45 minut. Wynika to z faktu, iż dopiero po kilkunastu minutach organizm rozpoczyna pobieranie (spalanie) energii z tkanki tłuszczowej.

 

Dodaj komentarz